Projekt Učíme se příběhem
V projektu bude vytvořen model výuky literatury jako předmětu cíleného na literární vzdělání skrze rozvoj čtenářství. Zaměříme se na 5.–9. ročník základní školy. Rámec nám poskytne naratologie, tedy teorie vyprávění, kterou považujeme za příznivý teoretický model přemýšlení nad textem, a to i pro dítě – čtenáře. Cílem je, aby děti dostaly k dispozici nástroj analýzy textu – příběhu, uplatnitelného pro literaturu, kterou samy čtou, a pro tvořivé přemýšlení nad ní. V rámci spolupráce základních škol a veřejných knihoven vznikne cyklus tří ověřených vzdělávacích programů zaměřených na 2. st. ZŠ, které budou posléze v intencích výzvy nabídnuty ke všeobecnému užití.
Tento projekt je financován z prostředků Evropských strukturálních a investičních fondů v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání a státního rozpočtu ČR.
Spolupracující subjekty: základní školy
ZŠ Brno – Líšeň, Masarova, ZŠ Frymburk, ZŠ Hlučín – Rovniny, ZŠ Kolín, Mnichovická, ZŠ Švermova, Liberec, ZŠ Masaryka, Meziměstí, ZŠ Tylova, Písek Lauderovy školy při ŽOP, ZŠ Riegrova, Semily, ZŠ Skálova Turnov, ZŠ Vrdy
Knihovny
Knihovna Jiřího Mahena Brno, Knihovna Frymburk, Městská knihovna, Hlučín, Městská knihovna Kolín, Krajská vědecká knihovna Liberec, Městská knihovna Meziměstí, Městská knihovna, Písek, Městská knihovna Praha pobočka Korunní, Městská knihovna Semily, Městská knihovna A. Marka Turnov, Obecní knihovna Vrdy